Screen Shot 2015-03-06 at 4.23.58 PM

10 intrebari pentru NELLY MIRICIOIU

Anul OperaOnline incepe sub auspicii extrem de bune. Ca un facut, dupa ce hotarasem ca as vrea sa incep sa fac si interviuri pe OperaOnline m-am intalnit cu aceasta oportunitate extraordinara, aceea de a publica primul interviu cu o artista pe care o admir fara rezerve – Nelly Miricioiu. Inutil sa mai spun cat de emotionata am fost. Recunosc ca am avut propriile mele curiozitati si le-am pus (aproape) pe toate in intrebari. Sper ca v-am facut o bucurie, stiu ca sunt multi fani ai doamnei Miricioiu aici pe blog. Ce sa mai lungim vorba, primiti cu drag autograful de mai jos, care va este dedicat si…spor la lectura!


1. Cand imi asez gandurile pe hartie ascult “In quest’ora fatale” (“Emma D’Antiochia”, Saverio Mercadante). Eu asa v-am cunoscut. Ascultand CD-urile de la OperaRara. Ati facut foarte multe inregistrari cu OperaRara, unele premiere absolute, multe raritati. Cantarind prin prisma emotiilor, a consumului si a satisfactiilor – este experienta inregistrarii mult sub cea a spectacolului live? Dintre toate inregistrarile pe care le-ati facut, exista una despre care sa puteti spune ca a egalat sau depasit, ca experienta, un spectacol live, pe scena?

Imi este foarte greu sa compar, fiecare experienta are ineditul ei.

2. Ma uit pe repertoriul dumneavoastra – ati facut foarte multe roluri dramatice: Lucia, Cio Cio San, Maria Stuarda, Manon, Tosca etc. Ati dat fiecaruia dintre ele un tribut, o parte din energia si arta dumneavoastra. Care este personajul care v-a “consumat” cel mai mult, care v-a cerut mai mult decat ati fost pregatita sa-i dati?

Imi amintesc cu mare emotie de 2 titluri care m-au marcat in mod deosebit: “La fiamma” de Respighi si “Iris” de Mascagni.

3. Pe albumul “Rossini Gala” (OperaRara, 2000) cantati arii din opere serie, care sunt mai putin cunoscute si cantate – “Bianca e Falliero”, “Aureliano in Palmira”, “Zelmira” etc. Sunt, probabil, putine informatii, putine interpretari anterioare. Ce puncte de referinta va luati in aceste situatii?

In general imi construiesc rolurile prin ceea ce muzica imi transmite, dupa care ma concentrez la cuvinte (istoric si stil). In rolurile noi avantajul este ca nu sunt in pericol de a fi influentata de nimic altceva decat de compozitor, in marea majoritate a rolurilor mele nu am avut nici un punct de reper.

4. “An incomparable singing actress” – am regasit aceasta apreciere in multe recenzii ale spectacolelor dumneavoastra. Ati avut de la inceput un talent deosebit pentru interpretare in sens actoricesc sau v-ati “antrenat” pe parcurs? De fapt, vroiam sa va intreb daca va place si sa “jucati” in aceeasi masura in care adorati sa cantati pe scena?

Toata viata m-am considerat o interpreta si nu cantareata de opera, cantul cu care m-am asociat este “doina” noastra romaneasca si cantaretii care m-au inspirat sunt cei de muzica usoara sau populara ca Maria Tanase sau Freddie Mercury….sunt pasionata de energia care produce arta, intensitatea si pasiunea cu care te dedici meseriei tale oricare ar fi.

5. V-am vazut prima data live la un recital pe care l-ati sustinut la Muzeul Enescu in primavara. Ati inclus intr-un program destul de divers si un cantec de Nicolae Bretan, nu mai stiu titlul. Dar imi aduc aminte ca audienta a fost cu ochii in lacrimi. Cand cantati pe scena, simtiti “puterea” pe care o aveti asupra publicului? Care este cea mai impresionanta sau neobisnuita reactie a publicului pe care ati intalnit-o in cariera dumneavoastra de pana acum?

Cantecele lui Bretan, ca si Brediceanu au inspiratie in muzica populara romaneasca si acesta este sufletul meu. A canta si a darui oamenilor un moment de bucurie, pentru mine este bucuria suprema….”puterea” nu este ceea ce ma conduce ci doar “iubirea”. Cand sunt in scena, in marea majoritate a cazurilor ma simt ca in transa si nu imi amintesc mare lucru. Ceea ce ma impresioneaza este cand ma trezesc in urmatoarea zi si imi vad florile in camera, abia atunci surad. Bucuria suprema vine numai daca simt ca am fost capabila sa dau publicului ceea ce compozitorul a intentionat.

6. Ati sustinut recent un masterclass la Bucuresti si, in general, lucrati cu artisti tineri in UK, in Olanda. Evident, tinerii au privilegiul sa invete multe de la dumneavoastra. Este, la aceste sesiuni de masterclass, schimbul si in sens invers? Vine ceva si spre dumneavoastra, va incarcati in vreun fel?

Intotdeauna am convingerea ca drumurile sint bivalente! Daca eu nu reusesc sa invat de la studentii mei nu cred ca voi fi capabila vreodata sa ii invat nimic. Comunicarea nu poate exista in aceste conditii.

7. Cred ca oamenii din zona de specialitate vor sa stie cand mai faceti masterclass-uri in Romania.

Urmatorul Masterclass va avea loc la Timisoara de pe 1 pana pe 9 mai.

8. Toti cei care au privilegiul de a calatori pentru a vedea spectacole de opera stiu ca artsitii sunt asaltati la iesire: sa semneze autografe, sa faca fotografii. Am vazut artisti care au petrecut ore in sir cu fanii dar si artisti mai discreti, grabiti, care sunt mai greu de abordat. Ce relatie aveti cu admiratorii?

Intotdeauna incerc sa raspund celor care vor sa imi fie aproape, ei ma iubesc si eu ii iubesc pe ei.

9. Tocmai am primit minunata veste ca veti canta “Adriana Lecouvreur” la Timisoara, impreuna cu prietena dumneavoastra Marianne Cornetti. A fost greu s-o convingeti? Ati mai lucrat impreuna?

Marianne este un om foarte rar si o adevarata prietena. Am trecut prin multe impreuna si prietenia noastra a inceput in productia de “Adriana Lecouvreur” in Roma. Am cantat de mai multe ori impreuna insa spectacolul din Timisoara va fi deosebit pentru noi fiindca ea va canta pe teritoriul tarii unde m-am nascut si ii sint indatorata domnului Cornel Murgu ca ne-a oferit aceasta posibilitate.

10. Am ajuns si la ultima intrebare: puteti sa ne spuneti in cateva cuvinte ce va place sa faceti cand nu cantati opera: ce alta muzica ascultati, mergeti la teatru, beti mult ceai avand in vedere ca locuiti la Londra sau preferati cafeaua? Ce obiceiuri romanesti aveti?

Cand nu cant sunt foarte nervoasa, dar am o mare pasiune in a gati iar sotul meu beneficiaza din plin fiindca gatesc mancare proaspata si diferita de 2 pe zi…desi cateodata el spune ca si-ar dori sa manance cartofi prajiti cu friptura, se satura de atatea experimente …hahah. Sunt multe obiceiuri romanesti care mi-au ramas, inca nu pot sa ma desprind din a bea cafeaua “turceasca” (ultima data cand am fost in Romania ospatarii nu au stiut despre ce vorbesc, ce pacat). Am pastrat sufletul romanesc, caldura noastra,mancarurile noastre,…ador teatrul si ascult musica “pop” (Muse, Take That, Red Hot Chili Peppers, Led Zeppelin), mai ales ca doresc sa am un subiect comun cu fiul meu, Daniel.

Va multumesc foarte mult, va doresc sa aveti un an minunat si va spun in numele admiratorilor dumneavoastra ca va asteptam cu drag in Romania.

Si eu va multumesc si doresc sa va transmit LA MULTI ANI alaturi de urarile mele de sanatate si belsug.


WEBSITE OFICIAL NELLY MIRICIOIU

8 comments

  • Daniela

    Iti multumim, OperaOnline, pentru acest interviu si-i multumim marii artiste Nelly Miricioiu pentru dedicatie. A fost o surpriza extrem de placuta sa vad ca interviurile pot avea si intrebari interesante (nu stiu de ce, in ultima vreme am citit sau vazut tot felul de interviuri in care interlocutori erau artisti minunati, de talie internationala, dar care fie nu prea aveau ce sa raspunda la intrebarile uneori stupide sau deplasate ale reporterului, fie le erau adresate aceleasi intrebari pe care le-au auzit si la care au tot raspuns de ani de zile). Iar raspunsurile au fost pe masura, dezvaluind o personalitate sensibila, generoasa, preocupata de interpretari valoroase nu numai ale unor opere consacrate, dar mai ales ale unor opere rare apartinand bel canto-ului, dornica sa invete, in acelasi timp, lucruri de la studentii sai. Marturisesc ca si mie mi-au mers la suflet cantecele romanesti interpretate la Muzeul George Enescu anul trecut, iar dupa acel recital, am descoperit o Nelly Miricioiu extrem de amabila cu admiratorii sai (unii cu pretentii exagerate din dorinta de a avea fotografii cu artista). Astept cu nerabdare “Adriana Lecouvreur” de la Timisoara si, de ce nu, o cafea turceasca dupa. Coffee anyone?

  • arabella

    Semne bune anul are!
    Un inceput de an extraordinar cu o cantareata pe care o apreciez mult.
    Am vazut-o live in Tosca in doua spectacole diferite.

  • Irina

    Felicitari. Sentimentul pe care ti-l da legatura directa cu artistul pe care il admiri foarte, foarte mult este unic. Eu m-am bucurat de fiecare cuvant citit.

  • Dan

    Reusit interviu atat prin prisma intrebarilor inteligente cat si a raspunsurilor simple si sincere. E placut atunci cand ti se dezvaluie putin din omul din spatele luminii reflectoarelor.
    La cat mai multe astfel de surprize OperaOnline!

  • Flaviu

    Interviul cu doamna Miricioiu este o surpriza foarte placuta a inceputului de an. Se vede ca intrebarile vin dinspre un cunoscator si iubitor al operei. Raspunsurile sint sincere, pline de elegantza si concizie.

  • Sandra

    Mi-a placut pentru ca am regasit in interviu ceva ce n-am prea vazut in presa scrisa de la noi: intrebari puse in cunostinta de cauza cu mult suflet. Sper ca si raspunsurile au fost la fel. Preferatul meu e ultimul, pentru ca scoate intervievatul din zona profesionala si il duce in cea personala, unde putini au acces.
    Felicitari si-l astept cu interes pe urmatorul:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>