Screen Shot 2015-03-09 at 7.43.54 PM

ALCINA, un momento di contento

Nu stiu de cand n-a mai vazut scandura de la ONB baroc si nu-mi dau seama daca evenimentul in sine sau intrarea gratuita au facut sa vedem o ditamai coada la intrarea in teatru in acesta seara. Cu jumatate de ora inainte erau deja vreo 200 de persoane…

Nici macar in nenumaratele mele calatorii operatice n-am avut ocazia sa vad prea multe productii de opera baroca pe scena asa ca am fost destul de entuziasmata si am avut mari asteptari.

Barockerii au venit frumos pe scena, foarte destept asezati in partea stanga si minunea a inceput stralucit cu aria Morganei, aparitie de Cat – Woman in colanti negri si pelerina rosie pe un trup perfect construit pentru Cat -Walk si care gazduieste o voce buna, frumoasa, poate cu niste acute prea “ascutite” pe alocuri. Nu e decor in jur dar stapaneste scena si ne trimite in pauza cu “Tormani a vagheggiar” foarte limpede si cu stapanire de sine cantat. Veronica Anusca mai e si in alte productii la ONB (“Rita”, miercurea viitoare, n-o ratati).

Suntem in baroc si nu-i nici o surpriza ca situatia se complica in desfasurare si se intensifica in traire, nu prea e loc de mijloc odata ce apare Alcina, Rodica Vica mi-a placut mai ales in abordarea personajului, foarte puternica si sofisticata. Cea mai spectaculoasa & complexa miscare scenica executata cu lejeritate, cel putin asa s-a vazut de la noi. Vocea…mi-a placut foarte mult, mi se pare facuta pentru roluri de anvergura (in mod sigur va avea parte de ele). Ma repet, Rodica Vica a facut in acesta seara mai mult decat sa cante, a facut un personaj.

Trec mai departe la Bradamante, Adina Bajenica Secobeanu, preferata mea de departe in aceasta seara, cea mai in “stil” baroc, dupa gustul meu, mi se pare ca dintre toti are vocea cea mai potrivita pentru gen. O chestie de culoare, domnul Secobeanu l-a adus la opera in aceasta seara pe copilul lor (cred ca sub un an are), i-am vazut pentru scurt timp intr-o loja, inainte de inceperea spectacolului :-)

Ana Cebotari in Oberto a fost foarte gratioasa si mi-a placut foarte tare in demersul ei vocal, din nou, stapana pe sine. Pe ea am mai vazut-o si sincer, mi-a placut in acesta seara mult mai mult, ii sta foarte bine in baroc.

Baietii n-au facut nici ei exceptie (Nicolae Simonov, Iustinian Zetea), Emanuela Pascu in Ruggiero – foarte bine inca de la inceputul spectacolului si mai ales, foarte constanta pe toata durata lui. De altfel, toata lumea a fost la inaltime, Alcina e un spectacol greu si solicitant care a “curs” in aceasta seara, s-a legat foarte bine si mi-a dat peste cap prejudecata ca vom vedea sala pe jumatate goala la pauza. Nici gand! Din discutiile de pe holuri a rezultat ca multi novici in alte barocului (si chiar in opera unii) s-au bucurat foarte tare de muzica dar ar fi preferat sa poata citi textul pe display. Asta cred sa fie singurul minus al serii, cu exceptia catorva (foarte cunoscatori), cam toata lumea a simtit nevoia sa aiba traducerea in fata.

In rest, n-am absolut nimic de reprosat, dimpotriva, tin sa mai spun ca regia a fost excelenta: in lipsa decorului interactiunea intre personaje  (fizica, la propriu, de cele mai multe ori) a fost in slujba povestii, clarificatoare si cursiva. O imbinare desteapta de expresii dramatice, comice si spectaculoase. N-am simtit deloc lipsa decorulul. Au fost menite sa ajute si proiectiile video care mie nu mi-au placut, parerea mea e ca spectacolul modern a trecut de mult de aceasta faza sau s-a adaptat in sensul utilizarii unora mai sofisticate. Asa cum am vazut in “War Horse” la Londra, erau orientate spre arta, cu adevarat spectaculoase.

Si costumele… spendide, cu elemente baroce dar fara sa cada deloc in capcana supraaglomerarii, dimpotriva, excelent stilizate. Desigur cele mai spectaculoase au fost cele ale Morganei si Alcinei, le-au sustinut vizual latura dominatoare…

Una peste alta un spectacol bun, tanar, cu nerv si o alegere foarte buna pentru un public care chiar doreste sa vada si baroc. Initial m-am gandit ca poate Handel nu e cea mai buna idee pentru un eveniment de tipul “porti deschise” dar m-am inselat.

Felicitari din toata inima mea (baroca) pentru toti cei care au facut acest spectacol, barokerii included :-)

Catre ONB: vrem acest spectacol in stagiune, macar in foaier!

Foto header@Delia Stirbu

3 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>