Screen Shot 2015-03-09 at 9.49.41 PM

Cessa va mai spun…Herr Mihai a debutat cu succes la Deutsche Oper Berlin

 

OperaOnline a zis ca trebuie sa fie de fata la eveniment, si-a luat inima in dinti si a ajuns la fata locului undeva inainte de pranz (pentru prima data in Germania). Berlin, 4 grade, coafura rezista. Deutsche Oper, priveliste in premiera dupa calatoria cu 109 – un dreptunghi de beton, trec cu vederea, ceva important urma sa se intample seara.

Berlin, ora 18:00 – pantofi decupati, rochie, tot tacamul, beau o cafea cu o prietena venita tocmai din Suedia via Londra pentru acest spectacol. In cei 100 de metri pana la cafenea imi ingheata si picioarele si urechile. Noroc ca e bun capuccino. Ca sa nu mai vorbesc despre relatarea (in detaliu) a premierei cu “Adriana Lecouvreur” de la Covent Garden.

Deutsche Oper, 19:20 – deja pe scaunul meu in sala, trebuie sa inceapa. Am emotii, se intampla foarte rar sa calatoresc ca sa vad artisti romani. Bogdan Mihai debuteaza in acest teatru. Se canta cu casa inchisa in aceasta seara.

“Il Barbiere…” incepe cu uvertura intr-o maniera mai lenta decat imi place mie, dar atat de frumos suna aceasta orchestra.

Fiorello, ola si…”Ecco ridente…” ca un filigram, cu indragostire in voce, cantata cu superb lirism si agilitati sigure catre public (literalmente). Publicul multumeste si el imediat, cu entuziasm si nu din politete (cunoastem cu totii diferenta). Plus cativa “bravo” (n-am fost eu). E destul de bine pentru primul sfert de ora.

Se canta frumos si se face risipa de energie in fiecare secunda. Contele Almaviva face flotari, canta intins peĀ  jos, sta agatat si alearga zeci de metri pe scena de colo colo in cea mai complicata si dinamica regie pe care am vazut-o vreodata. De altfel, toti artistii sunt supusi la acelasi tratament, o admir pe Rosina pentru siguranta cu care isi face coloratura stand in spinarea lui Figaro. Si a cantat foarte bine! Numai ca ei nu sunt noi in productie si nici n-au de cantat “Cessa di piu resistere” la sfarsit.

La pauza ma invart pe coridoare, schimb impresii cu prietena de care v-am vorbit si simt ca imi lipsesc atmosfera de interval, cafelele si panorama de pe terasa de la Covent Garden. Detalii, detalii…acum urmeaza ce-i mai frumos.

In partea a doua totul se leaga mult mai bine, viteza si “acrobatiile” sunt la nivelul urmator (actiune la inaltime, printre altele) si ma minunez ca n-a ramas nimeni fara suflu pana acum. L-am vazut pe Bogdan Mihai in multe din aparitiile lui in Barbierul de la Bucuresti si am mi-am dat seama ca ii place si sa-si joace personajul, nu doar sa-l cante. Asa s-a intamplat si aici, cel putin in scena cu profesorul de pian, a fost amuzant pana in cel mai mic detaliu.

Asa, sa ma misc si eu mai repede, ca sa fiu in ton cu productia si sa ajung la final, astept si eu, ca toata lumea, ” Cessa…”, am auzit (pe scena) cateva impresionante pana acum, asa ca sunt greu de multumit. Nici nu mai misc in scaun…

Cantata cu fata la publicul din sala, asa cum prevede regia, “Cessa di piu resistere” pe care o ascult este INTERPRETATA si nu mitraliata intr-o demonstratie de agilitati si atat, este un demers muzical in multe nuante si accente, este cu directie – ochi in ochi cu publicul ca o declaratie si, daca pot sa-mi citez prietena, eleganta. Impresionant tehnic, fara scapari si…da, elegant.

Daca tot ne-a cantat, n-am ramas nici noi datori…si am aruncat inapoi cu foarte multe aplauze si bravo.

A fost un debut cu succes. Mare succes. Ma bucur ca am decis sa fac acesta calatorie si ca va pot povesti si voua. Nu pot decat sa sper ca si alte seri, in alte teatre din lume, vor fi la fel de frumoase pentru Bogdan Mihai.

Sper ca si voi sa fi simtit emotia acestui spectacol chiar daca relatarea mea vine la cateva zile dupa eveniment. Am plecat intentionat fara laptop, ca sa pot lasa lucrurile sa se decanteze.

Intr-o seara ca asta un artist ne face fericiti si sper sa avem mereu inteligenta si sufletul deschis sa primim si sa apreciem vocile speciale.

3 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>