Screen Shot 2015-03-10 at 1.15.25 AM

“Don Pasquale”, un spectacol cat se poate de serios

Vremea rea nu poate sa tina pe nimeni in loc cand e vorba despre un spectacol care a fost intens promovat in ultimele zile. Asa se face ca si loja oficiala sau cum s-o numi ea a avut spectatori.

Am vazut “Don Pasquale” de mai multe ori, un spectacol destul de stabil in distributie exceptand rolul lui Ernesto in care au cantat mai multi tenori, inclusiv invitati de la alte teatre. Chestiune care s-a rezolvat fericit zic eu, caci de multa vreme asteptam sa-l vad pe Bogdan Mihai debutand in rolul asta. Un debut dublu pentru ca nici Aurelia Florian n-a mai cantat Norina, asa ca totul s-a “asezat” sub auspicii bune: au cantat impreuna de multe ori si asta e important. Intr-un fel, spectacolul de aseara a avut un aer de premiera cu atmosfera si asteptari pe masura.

Imi place foarte tare debutul operei cu aria lui Don Pasquale pe care aseara l-a cantat Mihnea Lamatic, un artist care are experienta in rolurile comice. Din pacate, nu l-am auzit foarte bine, orchestra l-a cam acoperit si asta s-a intamplat de mai multe ori aseara, singura care a tinut piept volumului orchestrei a fost Aurelia Florian care are o voce destul de puternica.

Egal cu sine insusi, Mihnea Lamatic e acelasi pe care il stim din rolurile lui de la onb. Poate cel mai experimentat si in rol, actoriceste vorbind.

Bun, sa trecem mai departe. Am asteptat cu mare interes s-o vad pe Aurelia Florian intr-o opera, acompaniata de orchestra, nu numai de pian cum a fost cazul “Paristina d’Este” si “Gemma di Vergy”. Intrarea ei in spectacol cu “Quel guardo il cavaliere” este sigura pe sine, ca de altfel toate momentele importante ale Norinei. Asta e primul lucru pe care l-am remarcat. Daca a avut emotii, nu le-a aratat. Imi place vocea Aureliei Florian numai ca am avut senzatia, de mai multe ori, ca particip la o opera cu desfasurare dramatica si nu comica. Poate o nuanta mai light care sa puna in valoare ludicul, comicul ar fi binevenita, in spiritul povestii. Actoriceste mi s-a parut ca a functionat bine cu Bogdan, nu neaparat la fel de bine cu ceilalti artisti/personaje, am senzatia ca nu se simte tocmai in elementul ei in registrul comic. Dar a fost primul spectacol, lucrurile se mai rodeaza pe parcurs. Mi-a placut mult duetul de final cu Bogdan, desi s-a produs o mica desincronizare la un moment dat. Sper s-o vedem pe Aurelia Florian intr-un rol dramatic, cred ca i s-ar potrivi mult mai bine. De altfel, a declarat ca pregateste Violetta Valery.

I s-a facut dreptate si “bietului” Ernesto pe care Bogdan Mihai l-a facut frumos, foarte legat vocal. S-a inteles ce a cantat, am deslusit cuvintele clar si asta e un lucru rar in ziua de azi. Si actoriceste mi s-a parut adecvat. Cum l-am vazut pe Bogdan Mihai inca de la debutul lui in Almaviva, in aproape toate spectaolele pe care le-a cantat la Bucuresti, mi se pare ca a evoluat mult actoriceste, poate si experienta de la Stuttgart a contat mult, atitudinea recenta pe scena e mult mai relaxata.

As fi vrut ca spectacolul de aseara sa fi fost mai pronuntat comic, mai spumos si mai vivace. As fi vrut sa rad la “Don Pasquale”, opera buffa.

4 comments

  • oana

    Am participat aseara la ONB la un spectacol cu totul si cu totul minunat. E prima data cand Don Pasquale umple sala. N-a fost niciodata un spectacol bine vandut la opera. Am vazut un cast impresionant. Mi-au placut toti, solistii exceptionali, corul, orchestra, actorii….totul a fost extraordinar!!!!!!!!!! publicul numeros (am remarcat si prezenta Doamnei Maria Basescu)……aplauze multe si meritate…..
    Bravo!

  • ionica

    Bla, bla, bla!
    Adica totul a fost la superlativ!?
    Un spectacol fara cusur, dar in actul I din cauza acestui, cica dirijor, barbatii nu se auzeau practic, deoarece orchestra suna de parca eram intro discoteca, iar Lamatic este cu adevaat un bas, numai bun de a canta roluri de comprimar si in nici un caz de bas comic.
    De Taranu ce sa mai vorbim, plat si nul pe intregul spectacol, cu palaria lui pe cap, de parca era tractoristul din fostele CAP-uri.
    Aurelai si Bogdan, au fost fara indoiala eroii serii, trecand peste amatorismul dus la extrem de “maestrul” Soare, care avea o problema continua in fosa si niciodata pe scena.

  • Irina

    Cred ca sunt niste aprecieri putin cam drastice. Totul este subiectiv in ceea ce priveste opera. Daca Oanei i-a placut, foarte bine. Eu nu pot spune ca am plecat foarte incantata. Domnul Mihai canta frumos, fara discutie. Cel mai bun Ernesto din productia de la Bucuresti. La fel si domnisoara Florian, judecand productia de fata drept debut. Dar in mintea mea ce am vazut pe scena nu s-a legat foarte bine. Au fost parti frumoase dar si multe decalaje, inceputuri furtunoase cu finaluri ezitante. Si nu am gasit acea doza de comic necesara. Nici macar un zambet. Si nu, nu e prima data cand vad productia. De obicei cand ceva nu merge bine “se trage” in dirijor. Poate are partea lui de vina, dar nu cred ca a venit vineri seara la opera cu gandul de a da rasol. Probabil au fost mai multi factori care au contribuit la acest rezultat. In seara urmatoare, la Boheme, orchestra a sunat cursiv si placut. Si de asemenea nu cred ca este cazul sa se dezbata problema costumelor pentru ca nu au stralucit in cazul nimanui (vorbind de palarii, sacouri, pantaloni, etc). Poate ca o repetitie generala cu public ar fi indicata. De multe ori din sala se vede si se aude altfel decat de pe scena.
    Cu toate astea voi merge in continuare la opera. Cu bune, cu rele, e portia de cultura de care am nevoie din cand in cand. Si mult succes domnului Mihai in Cenerentola.

Leave a Reply to Irina Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>