Fost, vazut. Macbeth – in rolurile principale: Corul ONB si faimosul val alb.

Pentru prima data un regizor contureaza rolul corului in linii puternice, ii da toate puterea si importanta unui personaj principal. Corul condus de maestrul Stelian Olaru a cantat, a schimbat costumele de cele mai multe ori si a “jucat”, la propriu: a fost dinamic pe scena, s-a folosit cu mare talent de mijloace actoricesti pentru a-si face mesajul cat mai credibil.

Montarea

Moderna si dinamica. In decoruri hi-tech (material care imita sticla, lumini fosforescente etc.) participantii la spectacol sunt extrem de dinamici, pe alocuri artistii canta din pozitii dificile – este, probabil, o premiera din acest punct de vedere (poate ca au frecventat sala de sport ca sa se pregateasca!).

Costumele

Foarte frumoase, intr-o cheie coloristica destul de usor de citit: rosu si negru. Costumele corului n-au fost chiar atat de spectaculoase si, sincer, gasesc enervant faimosul val alb (costume) folosit in exces in mai multe productii: poate va aduceti aminte de el din Traviata si Lucia. Eu cred ca au cumparat foarte mult material si trebuie sa-l termineā€¦

Distributia

Mi-a placut in general, e clar ca spectacolul a fost foarte bine pregatit. In mod special mi-au placut Sorina Silvia Muntenu (Lady Macbeth), Marius Manea (Macduff) si Horia Sandu (Banquo). Eugen Secobeanu (Macbeth) a fost intens aplaudat la final. M-as fi asteptat ca personajele sa fie mai puternice, mai individualizate, dar cu marea desfasurare de forte de pe scena , uneori muzica trece pe planul doi in detrimentul altor mijloace de expresie folosite de spectacol si care “sparg” atentia catre atat de multe detalii.

Atmosfera

Atmosfera frumoasa, de premiera, lume imbracata frumos si multe persoane cunoscute din mediul cultural & jurnalitic. Poate si pentru ca spectacolul face parte din Festivalul Shakespeare. Publicul a fost foarte generos cu aplauzele la final cand pe scena au aparut, alaturi de artisti, maestrul de cor Stelian Olaru, dirijorul Iurie Florea si regizorul Petrica Ionescu.

In concluzie, o seara agradabila cu pareri impartite, mai ales din cauza montarii moderne si a agomeratiei de pe scena. Un spectacol care merita vazut daca are o distributie buna si, evident, daca nu va pica greu montarea moderna.

Urmatorul spectacol: 28 Mai

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>