Mefistofele, in aceasta seara la ONB

***UPDATE: ONB are o promotie foarte buna pentru spectacolul cu Mefistofele din 18  februarie: la un bilet cumparat, unul este gratis. Aveti toate detaliile aici.

De la Nabucco incoace nu cred ca am mai vazut atata lume pe scena deci treaba cu super productia e cat se poate de adevarata. Ma bucur ca nu m-am lasat manipulata de stirile panicarde de la tv despre freezing rain si m-am convis sa fac deplasarea pana la ONB.

Stiu ce-o sa spuneti, nici p-asta n-o stii? Nu, nici pe a(cea)sta n-am ascultat-o cap coada, nici macar asa, de documentare. Desi in seara asta m-am inconjurat de cativa care au facut-o sperand sa ma salveze un rezumat intre primul gong si inceperea spectacolului. Apropo, de ce nu avem si noi o cafenea care sa se deschida cu 1-2 hr inainte, ca sa socializam?

Mefistofele este o opera luuunga a carei muzica nu m-a captat, de altfel am plecat cu gandul pe campii de mai mule ori. Pasajele corului sunt superbe dar actiunea taraganeaza de o maniera…si nici Faust nu e batran la inceput, asa ca am fost putin in ceata.

Cred ca ar trebui sa fiu sincera si sa spun ca mi-am conservat putina concentrare pe care am avut -o la “L’altra notte” (sa nu faceti ca mine). In prima pauza ii spuneam unei prietene ca mi-e dor de o coloratura…am avut un feeling. Edith Borsos, o soprana cu putine aparitii la Bucuresti, daca nu ma insel, a venit cu coloratura la ea, daca-mi este permisa exprimarea: o “L’altra notte” cu evidente accente de belcanto, doamna are pianissimi la purtator, a “plutit” cu usurinta in anume momente si a ornamentat frumos in altele cu increderea ca stie ce face si ce vrea sa ne ofere. Personal prefer o voce mai dramatica pentru aria asta dar o coloratura imi face ziua mai frumoasa, orice s-ar spune.

In rest nu mai zic nimic, ar fi si culmea dupa ce am marturistit ca muzica nu m-a captat mai deloc. O singura observatie despre butaforie: prea multe obiecte pe scena, multora nu le-am ghicit simbolistica, poate n-am fost eu atenta. Prea multe, totusi. Parearea mea.

Un detaliu demn de mentionat mi se pare ca in acesta seara in public au fost Mariana Nicolesco si Luciana Serra. Sala a fost plina, cel putin jos.

 

 

 

 

 

6 comments

  • Irina

    Suntem pe aceeasi lungime de unda. Pana in final nu am inteles aparitiile jumatatilor (sau sferturilor) de cai pe rotite scartainde. Prea multe lucruri pe scena. Chiar era nevoie si de scaune albe/negre sa se atraga atentia asupra luptei dintre bine si rau? Dintr-un cliseu in altul. Ma intreb daca cei care nu stiau deja povestea lui Faust s-au prins ca el si-a vandut sufletul diavolului. Dupa parerea mea nu s-a accentuat exact momentul care declanseaza toata povestea. Vanzarea de suflet mai sus mentionata…
    Vocal nu pot sa zic ca m-a impresionat profund cineva. Daca mai tinea putin chiar ar fi aparut unele probleme. In final corul a acoperit totul. Vorbind de cor, frumoase momente.
    Acestea fiind zise, nu cred ca voi mai repeta experienta.

  • ema

    Eu am avut norocul sa vad premiera acestei productii la Iasi in anul 1999 si mi-a placut foarte mult muzica;intr-adevar scena este cam incarcata cu decoruri si este putin cam dificil sa te concentrezi la tot ce se intampla pe scena. Oricum dupa parerea mea este in spectocol deosebit care merita vazut cel putin o data.

  • vasile

    Si eu am vazut premiera de la Iasi(Mioara Cortez a fost Margherite)Daca scena de la ONB este incarcata, va imaginati cum a fost la Iasi.
    Aseara singura emotie ma cuprins atunci cand mi-am reamintit de Roxana Briban.
    Este un spectacol care nu va avea succes,cred ca singurul argument pentru care s-a reluat este ca sunt solisti ai ONB in distributie.
    Referitor la prezenta Mariana Nicolesco in loja,Edith Borsos este premiata la Darclee in 2010 (premiul I) .

  • manrico

    Muzica acestei opere este foarte frumoasa cu cite doua arii sülendide pentru fiecare dintre cele trei personaje principale, ansambluri frumoase . Se cer in schimb voci de exceptie pentru tenor, bas si soprana . Apropos ,rolul sopranei nu este de coloratura lirica de belcanto , ci unul de soprana de coloratura dramatica.

  • Nicoleta Dascalu

    Eu am văzut în seara asta spectacolul: nota 10 pentru cor și orchestră. Restul… e tăcere. Chiar era nevoie de TOATE acele obiecte și efecte? Și fum, și proiecții video, și ghirlande de iederă, și cale de plastic, și coloane dorice, și inorog alb, și cal negru, și Biblie, și steaua lui David etc… Iar Faust cu voal alb de mireasă pe cap a stricat tot finalul, sinceră să fiu. Muzica operei este foarte frumoasă, acesta a fost motivul pentru care am stat pînă la final. Altfel aș fi plecat la pauză, cum am făcut la Oedipe, montat tot de doamna Hogea, tot cu fum :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>