Screen Shot 2015-03-08 at 1.19.59 PM

Indiferent de varsta, intai femeile si copiii

 

Evident, n-aveti cum sa stiti la ce ma refer in titlu, dar ma explic imediat. In pre-orele spectacolului de balet de sambata seara de la ONB m-am aventurat (si inghetat) prin centru cu gandul la pizza (spectacolul era o asteptare cu bataie ceva mai lunga) dar m-am trezit fara sa vreau la piata de Craciun de la Universitatii, dusa de nas de mirosul de poale’n’brau si captivata iremediabil de caruselul colorat asa cum am vazut numai filme, pe vremea copilariei mele n-am avut ocazia…m-am uitat cu jind (sunt susceptibila la experiente destinate exclusiv copiilor, sa nu povestesc acum intamplarea cu trotineta de la Decatlon, ca nu-mi face cinste…). Bine ca am dat roata si am vazut vestea buna: „10 lei de persoana indiferent de varsta. Durata unei curse aproximativ 3 minute.”
„La Sylphide” in aceasta seara la ONB a fost ceva mai mult „de persoana” si a durat inzecit. Dar n-am stiut ca sunt atatia copii la balet, atatea fetite frumoase si dichisite care au venit s-o vada pe Alina Cojocaru. Atata adunarea de copii asezati la coada pentru autografe, eu n-am vazut niciodata la ONB: parintii n-au avut de ales, au asteptat cuminti pe margine.
Despre spectacol? Dupa prima parte, la pauza, ma gasesc neutra in legatura cu baletul in general (e prima-prima-absolut prima data): nimerita direct in gura lupului (=grup de cunoscatori) aflu o groaza de detalii pe care, evident, nu le-am observat. Nivelul meu de lectura este unul putin mai sus de glezna dar ma intorc in sala cu deschidere si informatii pretioase. Imi place, ma bucura si ma capteaza. Ce delicati mi se par toti, aproape imponderabili in unele momente Alina Cojocaru si Steven McRae.
Ca si in opera, am surpriza, la sfarsit, sa vad doi artisti delicati, subtiri: spectacolul, rolurile le dau o alta statura, ne dau noua o alta perceptie. Alina Cojoaru pare o copila dand autografe cu caciulita colorata pe cap.
Mai multe nu ma hazardez sa spun, imi lipseste experienta, chiar si cea de spectator. Dar m-am simtit ca si cum m-as fi dat in caruselul de care am facut vorbire mai devreme: culori, muzica, spinning si foarte multi copii!
Un interviu video cu Alina Cojocaru in Adevarul.

Foto: Alina Cojocaru (@ONB)

9 comments

  • dana

    daca vrei sa vezi copii multi la opera ii gasesti la matinee in weekend (fie balet sau opera), aproape cu bataie si tragedii pe bilete, nu ca la adulti. aici sunt peste noi. practic se vad roadele unui program pus in miscare acum vreo trei ani. in rest imi pare bine ca ai spart gheata si cu baletul, e un alt vis. de principiu nu trebuie sa te complexeze lipsa de cunostinte de specialitate(undeori stii ca pot dauna emotiei). ca in orice arta empatia si emotia conteaza. perfectiunea si sublimul se recunosc/simt imediat. din pacate aseara, dar asta probabil si pentru ca era premiera, sublimul s-a cam ratat chiar de la uvertura. dar asta se cam stie pe la noi, probabil ca asta a si fost strategia de a fi adusa pe ultima suta de metri Alina, pentru a lua fata(e sure bet, perfecta ca intotdeauna (poate un pic mai putin stralucitoare ca de obicei, dar asta spun pentru ca am vazut-o de fff multe ori). iti recomand , daca te decizi sa simti si emotia baletului, daca se mai programeaza- Tango. Radio and Juliet, e balet modern dar exceptional si Fallen Angel. in rest Welcome to the club.

  • Ioana

    @Dana – Da, sublimul s-a cam ratat de la uvertura, nici ca se pot gasi cuvinte mai potrivite. Emotiile premierei sunt de inteles; falsarile si intrarile complet ratate sunt, cred eu, inacceptabile pentru o orchestra nationala. Dar ma opresc aici.
    Opera Online a zis-o foarte frumos ca solistii au parut uneori imponderabili. A fost o mare bucurie s-o vad pe Alina din nou (ultima oara “she blew my mind” in Lacul Lebedelor in 2011 la ROH), chiar daca rolul e mai putin stralucitor. De asemenea, ma bucur enorm ca Johann Kobborg e noul director al nou-infiintatului Balet National. Poate se mai schimba niste lucruri, niste mentalitati… Ii tin pumnii stransi.

  • I.A.

    Eu am emis parerea ca Lacul Lebedelor e cel mai nimerit ca prim balet (Spargatorul de nuci in cazul piticilor) insa, intr-adevar, Tango, Radio and Juliet e cel mai bun balet de la ONB.
    E prima oara cind vad La Sylphide si am sentimente impartite. Mi s-a parut ca un concert la clavecin, interesant pentru cei curiosi, pentru connaisseurs. Sint extrem de bucuroasa ca l-am vazut cu Alina Cojocaru si Steven McRae dar, sincer, nu ma vad mergind inca o data.

  • Ioana

    @Despre opera – si eu am fost cam impartita, dar de la bun inceput am ales s-o vad pe Alina Cojocaru. Si nu regret nicio secunda, mai ales ca Traviata se va putea vedea timp de o luna pe site-ul Arte. Aseara am prins finalul transmisiei live si calitatea sunetului este excelenta. Diana Damrau e o Violetta minunata. Si emotionanta – in ciuda conceptiei regizorale, care mi s-a parut totusi interesanta.

    http://liveweb.arte.tv/fr/video/La_Traviata_a_la_Scala_de_Milan/

  • kayman

    O seara perfect agreabila pt. o sambata seara. Un balet din categoria ‘light’ care nu i-a oferit Alinei ocazia sa arate ceva (decat in mica masura). Starul serii a fost (din punctul meu) McRae. In rest, nu comentam (bataia pe bilete in picioare, aplauzele de la ridicarea cortinei…

    • OperaOnline

      @kaymen: “tovarasii’ au fost taiati la montaj :-)
      Nu-i primesc la mine pe blog :-)
      @michaell: asta s-a anuntat aseara mi se pare si deja a precizat cineva intr-un comentariu mai devreme. E o stire cat se poate de interesanta.

  • michaell

    breaking news…….

    Coregraful Johan Kobborg, care sâmbătă a pus în scenă baletul “La Sylphide”, avându-i ca invitaţi în rolurile principale pe prim-soliştii de renume internaţional Alina Cojocaru şi Steven McRae, va conduce din ianuarie 2014, Baletul Naţional Român, un compartiment al Operei Naţionale Bucureşti (ONB).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>