Screen Shot 2015-03-09 at 11.37.45 AM

“Rigoletto”, trei debuturi, o seara frumoasa

Nimic nu-mi place mai mult decat senzatia de rotund, de seara agreabila. Daca e duminica, cu atat mai bine: plonjez in ziua de luni cu o stare de bine si le stric socotelile celor care spun ca in ziua cu pricina nici iarba nu creste. Zau?

Mi-a placut “Rigoletto” per total, sigur ca daca il luam la puricat gasim ca debutantilor le-a mai scapat cate ceva pe ici, pe colo. Dar micile neajunsuri (firesti pana la urma) au fost cu varf si indesat compensate de vocile frumoase si de determinarea tuturor celor de pe scena de a lucra impreuna in folosul spectacolului. Si in opera exista spirit de echipa si compatibilitate (i se mai spune chimie): au mers in acelasi sens :-) . Mi-au mai placut si verva, atmosfera speciala din public, multi oameni il iubesc pe Teodor Ilincai, au umplut sala si mai apoi, dupa spectacol, scena: cata lume, cate felicitari, intrebari, fotografii…

Gasesc vocea lui Ilincai la fel de frumoasa cum o stiam dar mai robusta, mai nuantata iar interpretarea degajata: momentul meu preferat a fost “Possente amor mi chiama” pe care l-a cantat cu multa convingere si…flacara!

Veronica Anusca in Gilda a fost fermecatoare din punctul meu de vedere. Cred ca este o potrivire in rol foarte buna, vocal vorbind dar in acelasi timp un foarte bun simt al scenei in care s-a miscat firesc si fara trac! “Caro nome” emotionant, de fapt mi-a placut pe tot parcursul serii. Gasesc ca ONB are mana buna la alegerea unor tinere soprane care sa debuteze in acest rol, sper numai ca istoria sa nu se repete: ne entuziasmam, vrem sa le vedem cum evolueaza si cresc dar nu le mai gasim in distributii ulterior. Veronica draga, eu zic sa ramai in hainele de Gilda, just in case! (pentru departamentul costume: e o gluma :-) ).

Al treilea debut al serii, Iustinian Zetea in Monterone e demn de mentionat si el. Fara sa studiez distributia in detaliu inainte, nu l-am recunoscut la inceput dar i-am remarcat timbrul din start. Nu mi-e familiar inca dar la constanta cu care il regasim in spectacolele ONB, o sa ajung si acolo!

I-am pus in lumina reflectoarelor pe cei care au debutat in rol duminica seara dar e de mentionat ca si restul distributiei a fost echilibrata: Vasile Chisiu in Rigoletto, o voce frumoasa (buna intonatie…italiana) si probabil o interpretare si mai profund – shaekspereana cu vremea, si el e destul de tanar. Finalul, mai ales, l-a gasit intr-o vibratie speciala.

In rolul Maddalenei, Andreea Iftimescu, mi-a creat confortul unei interpretari proaspete si senzuale, de femeie tanara care-si incearca farmecele pe duce: eu am stat aproape si-am vazut ca scenele astea au fost foarte…intense!

Si, in toata aceasta adunare de tineri, Pompeiu Harasteanu in Sparafucil, un artist-institutie al carui voce are (inca) un timbru atat de special…

La pupitrul orchestrei a fost Adrian Morar. Si da, a sunat bine. Mie mi-a placut.

Zic cum am inceput: o duminica seara agreabila!

Toate foto@OperaOnline.ro

No comments

  • michaell

    din cate stiu eu……..Verdi a bagat si ceva cor pe acolo………nici un fel de comentariu nici macar o parere nimic nimic……ca si cum nici nu ar fi existat

    • OperaOnline

      @Michaell: cum as putea sa nu-ti dau dreptate :-) . Cred ca m-am obisnuit ca ei sa fie mereu foarte bine si mi se pare ca asta e de la sine inteles mereu. Da , corul mi-a placut foarte tare. merita mentionat. Multumesc pentru atentionare!

  • codruta

    am savurat comentariul….multumim! strang din dinti ca nu am fost acolo…sper sa se repete questa bella storia. pe you tube gasim ceva oare…. vreun ”posente amor mi chiama” … ??!!

  • michaell

    in general corul este uitat de aprca nu exista………..nici in recenta premiera Don Giovanni nu se pomeneste deloc de cor nici o imagine nimic….parerea mea ca o opera fara cor e ca o mancare fara sare

  • Andrei

    Ilincai e unul dintre tenorii mei preferati insa mi s-a parut ca toata seara a dat 150%. Probabil o sa se mai aseze rolul si o sa fie altfel. Merita notat contra-re-ul de la sfarsitul cabalettei :).

    Veronica Anusca – nu a cantat cadenta de la sf-ul Caro Nome corect ( fara Mibemol), suna in general fara substanta in acut si foarte obositor. Au mai fost si ceva falsuri.

    Maddalena nu s-a auzit aproape deloc in cvartet ( a fost mai mult tertet) si nici la inceput in Un di se ben . Am inteles ca ar fi fost foarte racita.

    Monterone – complet apatic, fara forta si convingerea necesara rolului. Acutul i-a sunat extrem de prost.

    Pompeiu Harasteanu – Excelent!

    Corul a sunat foarte bine :).

    A fost condus ok spectacolul desi au fost ceva decalaje.

  • Daniella

    A fost o seara frumoasa si, as putea spune, in topul spectacolelor cu Rigoletto vazute de mine la ONB. S-a intamplat destul de rar sa nimeresc ca interpretii principali sa fie buni toti si orchestra sa cante rezonabil. Dar iata ca se poate. Vasile Chisiu a fost constant si a rezistat cu bine pana la sfarsitul spectacolului, atat interpretativ, cat si vocal, in timp ce toti ceilalti Rigoletto pe care-i vazusem dadeau semne de oboseala vocala chiar inainte de ultimul act. Teodor Ilincai a fost in voce si in verva, iar Veronica Anusca o surpriza placuta. Adrian Morar are meritul de a fi armonizat eforturile orchestrei si interpretilor (in ciuda unor mici desincronizari). Felicitari tuturor si sper sa mai avem astfel de seri agreabile la ONB.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>